صفحه نخست » اخبار و رویدادها » پیشگیری، آموزش و بیمه؛ راهکارهای مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برای مقابله و کنترل حوادث

پیشگیری، آموزش و بیمه؛ راهکارهای مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان برای مقابله و کنترل حوادث

۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۴

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر این که پیشگیری و کنترل حوادث جزو وظایف قانونی همه دستگاه‌های اجرایی است، خواستار آموزش جامعه و بیمه کردن تأسیسات در برابر حوادث شد.

 

IMG_20250506_172831_112

منصور شیشه‌فروش روز سه شنبه 16 اردیبهشت‌ماه در نشست مدیریت بحران ناترازی‌های آب و برق گفت: ناترازی برق روزانه ۱۵۰ تا ۳۰۰ حادثه از جمله گیر افتادن افراد در آسانسورها را به دنبال دارد.

وی افزود: مدیران همه دستگاه‌ها موظفند مجموعه‌های تحت پوشش و جامعه را برای پیشگیری از حوادث آموزش دهند و تأسیسات خود را در برابر حوادث بیمه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: قانون مدیریت بحران، دستگاه‌ها را مکلف کرده است تا با آموزش نیروها و جامعه، از وقوع حوادث جلوگیری کنند و در صورت بروز بحران، امکانات خود را در اختیار سیستم مدیریت بحران قرار دهند.

شیشه فروش به اهمیت اطلاع‌رسانی درباره زمان قطعی برق از طریق اپلیکیشن‌ها و پایگاه اینترنتی شرکت برق اشاره کرد و گفت: مدیران مجتمع‌ها باید این اطلاعات را در اختیار ساکنان قرار دهند تا از حوادثی مانند گیرکردن در آسانسور جلوگیری شود.

وی با بیان این‌که در اسرع وقت باید قرارگاه مدیریت بحران در تمام دستگاه‌های اجرایی، تشکیل شود گفت: برای غلبه بر بحران ناترازی برق، مردم نیز باید در کنار ادارات نسبت به کاهش 20 درصدی مصرف برق خود اقدام کنند.

شیشه‌فروش همچنین بر لزوم بیمه تأسیسات آب، برق، گاز و فاضلاب تأکید کرد و گفت: دولت نمی‌تواند همه خسارات را جبران کند و بیمه تنها راهکار برای جبران خسارت‌های وارده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ابراز کرد: هر طرح توسعه‌ای، اعم از صنعتی یا مسکونی، باید پیوست کاهش خطر داشته باشد تا از آسیب‌های ناشی از سیل یا سایر بلایا جلوگیری شود.

 شیشه‌فروش در بخش دیگری از سخنانش به اصلاح و بازسازی 300 کیلومتر از شبکه توزیع آب در سطح استان اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز باید رصد و پایش شبکه توزیع و خطوط انتقال آب را به صورت روزانه ادامه دهد تا مانع از هدر رفت آب شود.

وی بر تقویت سامانه‌های پاسخ‌گویی شرکت‌های آب و برق تاکید کرد و گفت: سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان آبفای استان اصفهان یا 122 و سامانه 121 شرکت برق باید از لحاظ نیروی انسانی و نرم افزاری تقویت شوند تا بهتر بتوانند پاسخ‌گوی مردم باشند.

شیشه فروش بر تهیه بانک اطلاعاتی تانکرهای آبرسان در سطح استان تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌ها باید اطلاعات مربوط به تانکرهای آبرسان خود را در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار دهند تا در صورت بحران کم‌آبی از این تانکرها برای آبرسانی به مردم به ویژه در روستاها استفاده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: در حال حاضر با ناترازی در تأمین و مصرف برق مواجه هستیم که ناشی از عوامل متعددی از جمله گرم شدن زودهنگام هوا و کاهش تولید برق از نیروگاه‌های برقابی به دلیل خشکسالی است.

محمد مرادی افزود: یکی از دلایل اصلی این ناترازی، کاهش ظرفیت تولید از نیروگاه‌های حرارتی است که برای آماده‌سازی برای تابستان به حالت تعمیرات در آمده‌اند.

وی گفت: این نیروگاه‌ها به‌دلیل کمبود سوخت و دیگر مسائل نتواسته‌اند به طور کامل وارد مدار شوند، اما در تلاش هستیم که این مشکلات تا اوایل خردادماه برطرف شود.

گفتنی است «نشست مدیریت بحران در ناترازی‌های آب و برق» صبح روز سه‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرمانداران و بیش از یکصد نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان برگزار شد.

 

مشتاقانه منتظر دریافت نظرات شما دوستان عزیز هستیم